جزایر گویان کجاست؟

اگر جواب سوال بالا رو میدونید که میتونید یکی بزنید پس گردنتون و به خودتون بابت جغرافیای خوبتون تبریک بگید. اما اگر فکر می کنید که این سوال هم جوابی شبیه محل جزایر «لانگرهانس» داره مثل من باید یک مقدار روی جغرافیا وقت بیشتری بذارید البته اگر می خواهید کنکور انسانی بدید. خیلی پرت نشم از موضوع اصلی. پروژه جغرافیای تابستان امسال برای ما رفتن به فولکورامای کشورهای مختلفه. 40 کشور و دو هفته وقت و هر شب حدا کثر 3 تا ، مارتنی ه که هر کسی از پسش بر نمیاد، البته ما قصد رفتن به برنامه همه کشورها رو نداریم و طبق یک سیستم تصادفی و سفارشی دوست و آشنا و خوش اومدن از اسم کشورها و … به دیدن بعضی ها می ریم. دیشب قرعه به نام کشورهای کارائیبی خورد. خوب اگر مثل من باز هم نمیدونید که کشورهای کارائیب کجاست . به کشورهای آمریکای مرکزی میگن. چرا و چگونگی رو از من نپرسید که هیچ ندانم.

اما این دوستان کشورهای جامائیکا،گویان، السالوادور، ترینیداد و توباگو و … با هم یک پاویلیون رو راه انداخته بودند که گویا نسبت به بقیه حرفه ای تر هم کار می کنند.

صف خیلی طولانی مشتاقان کارائیبینها نشون میداد که آدم خواری هم انگار شایعه بوده راجع به این دوستان خونگرم آمریکای مرکزی، یا اینکه کنجکاوی بر ترس غلبه کرده و همه دوست دارند ببیند دیگ و پایه آدم خوارها رو با یک دختر کوچیک سیاه پوست که به جای گل سر استخوون گذاشته رو سرش.

شباهت زیادی بین آمریکای مرکزی و آفریقاییها بود، موسیقی دامبال و دامبال، رقصهای پر تحرک و بپر بپرو قیافه آدمها(البته برای یک آدم غیر متخصص مثل من). شاید چیزی که بیشتر از همه باعث تعجب شد تاثیر فرهنگ هندی بر فرهنگ آمریکای مرکزی بود. ما که قضیه را جدی گرفتیم ، چرا که یک گروه دخترکان هندی با دامنهای بلند زرد و نیم تنه های هندی ، رقص بسیار زیبایی از نوع «نانی نانی ها ها هه» برای مان اجرا کردند. راست و دروغش پای خود دوستان کارائیبینی. ما که هر چی فکر کریدیم نفهمیدیم که اینها ربطشون از کجا مربوط شده، شاید هم هند یک قرارداد برنامه کنترل جمعیتی با قبایل آمریکای مرکزی بسته باشه (از نوع شایعات ایرانی).

خلاصه این شما و این امریکای مرکزی در یک نگاه.


و

پ.ن.

1- با تشکر از آق مجید برای ویدئو ها .

2- برنامه جغرافیای ملل من حا حالا ها ادامه داره. به توصیه علی و تشویق دوستان من رفتم رو منبر و فعلا هستم. حالا یک خاطره بگم برم چند وقته دلم لک زده برای شخصی نویسی. من بچه بودم، شعر و اینا زیاد بلد بودم(از نوع خدای خوب و مهربان، داده به ما گوش و زبان)، مثل همه مامان باباها که هی شیرین کاری بچه شون رو به همه نشون میدادن هر بار مهمون میومده از من می خواستن براشون سرود بخونم من هم دستمو میزدم پشتم کاملا رسمی اول خودمو معرفی می کردم و هی شعر میخوندم هی می خوندم تا مهمونه دیوانه میشده. ول کن هم نبودم . گفتم که بدونید تشویق چه اثر مخربی روی من داره. حالا بماند که والدین محترم چقدر ازاین شیرین کاریها ی بنده برای انتقام گرفتن از مهمونهای ناخواسته استفاده می کردن .

6 پاسخ to “جزایر گویان کجاست؟”

  1. ساراs Says:

    سلام. در مورد كاراييب من امروز يك كتاب از وونه گات خوندم كه مي‌گفت اين كلمه كاراييب همون كلمه عربي «غرائب» است يعني عربها از عجيب و غريب بودن اون جزاير اين اسم رو بهش دادن. كمي شك دارم اما وونه‌گات اهل چرت و پرت گفتن نيست.
    در مورد ويزا هم خدمتتان عرض شود كه گويا سفير كبير كانادا حوصله ما را ندارد چون هنوز جوابي به ما نداده اند و تازه اگر هم جواب مثبت بدهند من فكر نكنم ديگر بتوانم براي اين ترم به دانشگاه برسم. چون نه وقت جمع و جور كردن دارم نه بليط دارم و نه هنوز ثبت نام كرده ام نه جايي براي اقامت رزرو كرده ام خلاصع اوضاعم اين روزها اسف انگيز است.
    شاد باشي

  2. ساراs Says:

    باز هم سلام
    می شه ایمیل برایت فرستاد؟ آدرس ایمیلت را در اینجا ندیدم.

  3. ماهی Says:

    سلام سارا جان .آره حتما.
    راجع به ویزا هم فکر کنم بتونی یک ترم دیففر کنی تا ویزات بیاد . می فهمم روزهای پر استرسی داری. حالا ایمیل بزن مفصل صحبت می کنیم. غمت نباشه عزیزم. درست میشه.
    چه جالب وونه گات می خونی من چند وقت پیش کالسکه گربه اش رو خوندم.و الان هم کتاب slapstick دستمه. خیلی دوست دارم کتاباش رو.
    ایمیل من:

    m_fahimian@yahoo.com.au

  4. هاجي Says:

    اين صور ( به ضم ص و فتح واو: مي گم چون فكر مي كنم فارسي يادت رفته!!!! با اون لهجه غژدت!!)متحركه قبيحه چيه گذاشتي اينجا؟!!!
    روت سياه. حيف ايران نيستي وگرنه زنگ مي زدم 110 بيان جمعت كنن؛)
    به علي هم سلام برسون:)

  5. باران Says:

    چه جالب چون من مدتیه گیر دادم به دانش جغرافیایی بیش از حد ضعیفم. ولی دقت داشته باش فقط گیر و دیگر هیچ.

  6. علي Says:

    سلام. من دانشجوي دانشگاه تهران هستم. اطلاعاتي درباره اختلافات مرزي سورينام و گويان لازم دارم. متشكر مي شوم اگر در اين باره كمك كنيد.

پاسخی بگذارید

