قرار داد ببندید تا سرتان کلاه نرود.

«یک قرارداد به مدت معین با پول مشخص بین دو نفر طبق توافق تلویحی ویا شاید تضمینی برای س.ک.س»

شما رو یاد چی می ندازه؟ «ازدواج موقت» یا زیر پل گیشا یا خیابون مین بعد از 10 شب. واقعا تفاوت تکنیکی اینها با هم چیه؟ گفتم تکنیکی. یعنی بحثهای ماوراء طبیعی رو بذاریم کنار و فقط یک کم بهش فکر کنیم ببینیم واقعا چه تفاوت عملی با هم دارند که اولی یک کار تایید شده و جدیدا تشویق شده دینی ه و دومی به شدت نهی شده است هم از طرف دین و هم جامعه.

در ازدواج موقت زن باید یک مدت بعد از قرارداد عده نگه داره. در دومی بستگی به مشتری بعدی داره. در اولی و دومی مرد می تونه زن هم داشته باشه. (فکر نکنم برای ازدواج موقت از مرد رضایت نامه خواسته باشند ).

راستش من هر چی فکر می کنم تفاوتی بین این دو تا از نظر عملی نمی بینم. ولی چه طور می شه که دین می تونه با یک بسته بندی شیک و تر و تمیز یک چیزی رو که خیلی مطروده اینجوری راحتش کنه.

جای خیلی بحث داره این موضوع و خیلی ها بهتر و بیشتر به این موضوع پرداختند ودیگه لزومی نداره من تکرارشون کنم اما مشکلی که من دارم این قضیه قرار داده. قضیه فرمول بندی کردن کوچکترین و خصوصی ترین کار یک آدم توسط یک مرجع ه که بعدش دخالت هر آدمی که خودش رو مجری اون مرجع تو جامعه میدونه آزاد می گذاره ، و می گه اگه طبق حرف من رفتی این کار رو کردی شلاقت نمی زنم سنگسارت نمی کنم و می برمت بهشت اما اگر همون کار رو بدون این که اعتقادی به این فرمول بندی من داشته باشی انجام دادی من بدترین مجازاتها رو برات دارم بعدش هم که جهنم و بد بختی و .. .

الان ممکنه بگید نه خیلی فرق داره. اولی فساد ترویج نمیشه و زن بیوه زیاد داریم و مرد زن خواه بیشتر و عقده های جنسی زیاده. من می گم همش درست . اما یعنی روشهای بهتری وجود نداره که به شعور طرفین رابطه یک ذره بیشتر از این اعتماد بشه. این همه مردم دنیا چی کار می کنن. قرارداد می بندن واسه س.ک.س.

دوست می شن ، دنبال رابطه دائم باشن میرن آدم شو پیدا می کنن. فقط س.ک.س بخوان باز هم طرفشو پیدا می کنن. قرار داد نمی بندن. از رابطه عاشقانه شون نون نمی خورن . خواسته باشن پول هم در بیارن . خیلی را حت این کار رو می کنن. دیگه اسمش رو نمی گذارن جهاد در راه خدا. و فقط برای رضای او  بعد هم برن با قساوت به طرف آدمایی که همون کار اونها رو انجام دادن سنگ پرتاب کنن.

یک موقعیت تخیلی بعد از اجرای همه گیر ازدواج موقت (راهروی دادگا ه خانواده) زوج موقتی که آقا ، پول خانم رو نداده ،  خانم در حال داد و فریاد که حق من رو خوردی ، کاغذ قرارداد رو مرتب می کوبه توی سر آقا.

روبروشون: یک خانم و پدر برای طلب مهریه از همسر دایم صبیه خانم، دختر زیر لب : وای چه قشقرقی راه انداخته این … !!!

پ.ن. نظرات این جا رو بخونید مخصوصا نظرات خانمها رو .

29 پاسخ to “قرار داد ببندید تا سرتان کلاه نرود.”

  1. صادق Says:

    سلام
    تمام اين بگير و ببندها فقط براي كنترل تبعات يك همخوابگي است مثلا اگر عده مي گذارد دقيقا براي اين است كه پدر بچه مشخص باشد
    در ضمن درست است كه ازدواج موقت براي مردان متاهل حلال اعلام شده ولي مكررا پيامبر كراهت خود را از صيغه كردن افراد متاهل بيان كرده است

  2. زی زی Says:

    چقدر بعضی ها جدی کامنت گذاشتن!!! به قول یکی از دوستان فقط عشق ه که همه چیز رو به طرفین حلال می کنه نه یه مشت چرت و پرتی که یه آخوند شهوتی مزخرف زن باز می خونه!!! (خیلی جدی گرفتم خودم هم!!) 😀

  3. باران Says:

    ما که کلا بی خیال دین شدیم. یعنی به نظرم اصلا ارزش فکر کردن و توجیه کردن و دلیل آوردن یا حتی رد کردن هم نداره.

  4. شلم شوربا Says:

    بابا چه حوصله ای دارین

    حالش رو ببر عربی رو بی خیال

    (از افاضات یه روشنفکر دینی)

  5. صفری Says:

    زنهای متأهل هم میتونند مثل مردهای متأهل ازدواج موقت کنن؟

  6. ميو Says:

    منم با باران موافقم. منم كلا بيخيال شدم. دين و اهالي اون همينن كه هستن. كاريشم نميشه كرد. هر چي هم استدلال كني فرقي به حال هيچكي نداره. اصن به من چه. راستي خبر داري اكي دانشگاه تهران قبول شده

  7. مهدی Says:

    سلام. مطلب جالبی بود. من هم فکر می کنم ازدواج موقت فقط برای رفع نیاز جنسیه و هیچ ارزش دیگه ای نداره، حالا با یک قالت و قلت و قبلت، تطهیر شده!، در حالی که ازدواج دائم، هدفهای بالاتر و ارزشمندتری داره، که پایه و اساسش نیاز به عشق و محبت و دوست داشتن و دوست داشته شدن هستش، نه رفع نیاز آلت تناسلی!

  8. پگاه Says:

    من با باران و میو موافقم ولی مازاد بر اون فکر میکنم همه چیز به شخصیت برمیگرده…..
    هستن آدمهای دیندار باشرف.

  9. sara Says:

    قضيه برمي‌گرده به نگاه نابرابرانه به زن و مرد. دين و بي‌ديني هم ندارد. در دين داشتن بيش از يك همسر براي مرد آزاد است و براي زن اعدام در پي دارد. (حتي در حدي كه نكوهش شده باشد و مكروه اعلام كنند هم نه. فقط اعدام)
    در بي‌ديني هم مردها با پول دادن به زنها خدمات جنسي مي‌گيرند ولي در مخيله هيچ كس نمي‌گنجد كه زن هم ممكن است خدمات جنسي بخواهد و حتي حاضر باشد برايش پول بدهد.
    من مي‌گويم هرجيزي كه بد است براي زن و مرد بد باشد و هرچه خوب است و مقدس و پاك و پسنديده است باز براي هردو. زياد هم فرقي نمي‌كند ديني باشد يا غير ديني.
    ولي نحوه نگاه تو هم كه قرارداد را محور گذاشته بودي جالب بود.

  10. کوهیار Says:

    اجسنت

  11. فرهاد Says:

    سلام
    به نظر من ازدواج موقت فقط در ایران اون معنی رو میده که شما نوشتی !
    من آدرس شما رو از وبلاگ آقای مزیدی برداشتم
    مطالبت ساده و جالب هست
    خوشحال میشم یه سری هم به من بزنین

  12. soboone Says:

    سلام حتماً به وبلاگ من سر بزن لطفاً
    http://soboone.wordpress.com

  13. شئهق Says:

    نمي دونم

  14. محمدجواد Says:

    خدا به داده ما برسه که اینطور با حرفامون قلب آقامونو می سوزونیم نمی گم مذهبی هستم اما من مسلمانم وبه خداو…آخرت…اعتقاد دارم
    mjavad_baby69@yahoo.com
    خدا مارو ببخشه

  15. shayan Says:

    اگه از من بپرسيد ميگم چيزي نميدونم ولي اگه از من بپرسي باز هم ميگم چيزي نميدونممممممممممممم.

  16. asghar Says:

    چه اشکالی داره که این روابط قانونمند باشه تا هم مرد نتونه حق وحقوق قانونی زنه را بخوره و بعد از تموم شدن کارش اون را مثل یه …. دور نیاندازه و زن بیچاره هم دستش به جایی بند نباشه
    و زن هم با نگه داشتن عده از باردار بودن یا نبودن خودش مطمئن بشه چون اگه باردار باشه باید پدر بچه اش را بشناسه تا بتونه قانونا حقوق اون بچه را هم مطالبه کنه و خیلی تفاوت دیگه

  17. AAA Says:

    age deghat konim hich moshkeli in vasat nist gheir az KHODEMOON

  18. عباس Says:

    در این مورد دادن نظرات شخصی هیچ اشکالی نداره ولی نگاه کردن سطحی به ازدواج موقت و قضاوت کردن در مورد اون نیاز به اطلاعات کامل داره. تمام کسانی رو که اظهار نظر کردن رو من خوندم و متوجه شدم که هیچکدومشون تسلط کافی به هدف از ازدواج موقت ندارن و فقط اکتفا به شنیده ها نمودن. بهتره کمی مطالعه داشته باشیم و علمی بررسی کنیم.
    حالا نظر من اینه که همونطور که خواهر و نوامیس ما رو کسی چپ بهشون نگاه کنه احتمال خونریزی و دریگری وجود دارده ولی اگه این نگاه در قالب خواستگاری مطرح بشه از نظر ما یک امر مبارکیه همین امر در مورد ازدواج موقت هم صدق می کنه. یعنی سکس نگاه شهوت آلوده که کنترل نداره ولی ازدواج موقت حکم همون خواستگاری رو داره. مگه نه اینکه در عرف ما شروع یک ازدواج با سکس شروع می شه ولی چرا ما در ازدواج خوشحال می شیم ولی در تجاوز به نوامیسمون اینقدر ناراحت؟ منتظر نظراتتون هستم با تشکر

  19. زرشک پلو Says:

    انقدر بد بختی رو سرم ریخته که نه وقت فکر کردن به دین دارم نه حوصله زن اول حالا شما حرف از زن دوم میزنین خوش بحالتون زرشک پلو ناهارتون

  20. amin Says:

    اگه نظر منو بخواین که میدونم میخواین اینا همش باعث مشکلاته و مخصوصآ روحیش…ادم از داخل می پوکه..باور کنید…….ولی حال میده خفن

  21. مهدی Says:

    به نظر من کارکرد دستورات دینی در این زمینه می تونه این باشه که:
    اولا سلامت جامعه تضمین می شه
    دوم اینکه هر کسی می دونه باباش کیه ( و انگ بی پدری بهش نمی زنند تازه شاید یه ارثی هم بهش برسه )
    سوم اینکه همه روابط توی جامعه شفاف و روشن هست و شما می دونید که دارید با چه کسی و با چه روابطی ازدواج می کنید
    و به طور کلی امنیت و آرامش بیشتری در پی این روابط سالم در جامعه حاکم می شه

  22. masoud Says:

    salam

  23. kaveh Says:

    سلام شمایاخداوپیغمبرراقبول داریدیاندارید اگه ندارید طبیعیه این حرفهاروبزنیداگه داریدوپیغمبررااشرف مخلوقات میدانیدبه شهادت تاریخ(اگه مطالعه داشته باشی؟) خود اون حضرت هم ازدواج موقت داشته اندعزیزمن این حرفها چیه داری به خوردجوانهای مملکتت میدی؟مگه ازخداوپسغمبرنمی ترسی؟اصلادراین رابطه چقدرمطالعه وآگاهی داری؟شمارابه خدا گردن خودتونو ازاین جفنگیات بری وپاک کنیدازشرشیطان رجیم به خداوندعلیم پناه ببریدان شاءالله درپناه حق موفق وپایدارباشی برات دعا میکنم.یاعلی مدد

  24. ملیکا Says:

    سلام کسی دوسداره با من صیغه بشه حسن19سالمه قد187 وزن75 اهل شهرستان ساوه همه جوره حال میدم ماشینم دارم خلاصه من بچه باحالیم و معامله ام22سانتیمتره 09370287484 زنگ بزنید خوشحال میشم بای بای

  25. حسن خان Says:

    راستی شیخ هم میاریم/ دوستون دارم بیاد غریبی اقامون

  26. حسن خان Says:

    ااااااااااا شیطون شدم بیخیال من یه دختر خانوم خب برای رفع نیاز جنسی میخوام کسی هست بابا ناز نکنید بیایید بدید دیگه ایول خب میایید یه حال کنیم باهم منتظرم

  27. رامين Says:

    همه دنبال يه خانم براي صيغه اند. چرا ما نباشيم. يه خانم خوشكل هم به ما پي ام بده ما هم بچه با معرفتيم
    ramin_rara@yahoo.com

  28. فاطمه Says:

    ریشه ی ازدواج موقت بر میگرده به خاتمیت اسلام همون جور که میدونیم اعتقاد گروهی از دوستان مسیحی (کشیش ها)مبنی بر تجرد و تارک دنیا بودن تا پایان عمره و این خواه ناخواه پیامدی جز تخریب و عصیان از درون به شکل تدریجی نداشته و نداره و بد تر ازاون منع مذهبی بر چند همسری و باز هم بد تر در گذشته عدم امکان طلاق از همسر دايمی و این ممنوعیت ها= بر قراری روابط نامشروع بی پیمان ازدواج برای مخفی نگه داشتن رابطه ی جنسی نتیجه ی این فشار ها آمار سرسام آور فرزندان بی سرپرست بوده و هست اسلام یک چنین خطری رو با یک استراتژی بسیار ساده اما بی نهایت کار آمد مرتفع کرده
    البته شوهر(آینده ) من غلط بکنه از این کارا کنه

  29. amir Says:

    يک شاخه گل رز ميتونه باغ من باشه ويک دوست مثل تو ميتونه دنياي من باشه
    من امیر مجرد 24ساله انسانی خوش اخلاق پاکی از هرگونه الودگی ورزشکار در رشته ی رزمی که به دلیل نداشتن وضع مالی مساعد قادر به ازدواج دائم نیستم و از خانم ها ی که شرایط عقد موقت را دارند با من تماس بگیرند قول می دهم که فرد مطلوبی برای شما باشم از هر لحاظ
    09374552339

پاسخی بگذارید

