روزمره

1- این چند روزه دو تا ماهی کوچولو مهمون خونه ما هستند. یکی از دوستان رفته مسافرت و ماهیهاش رو سپرده به ما. یک ماهی قرمز و یکی سفید، سفید سفید هم نه، انگار یک ماهی قرمز یک پوست سفید بکشه روی تنش . وقتی دست تکون میدم براشون میان بالای آب و دهنشون رو به طرز خنده داری شیپوری می کنند. فکر نمی کردم ماهی اینقدر هوش داشته باشه.(استعاره رو گرفتید؟)

2- دو شب این هفته تا دیر وقت با دوستان به عیش و نوش مشغول بودیم. این هم نهایت حسن استفاده از غیبت استاد محترم بود، در عوض دو روز آخر هفته باید بیام دانشگاه و کمی به کار های عقب افتاده برسم. قضیه همان جیک جیک مستون و فکر زمستون شده. بیچار گی من این ه که باید حداقل 8 ساعت بخوابم تا کار آیی داشته باشم به ازای هر یک ساعت هم که دیر تر بخوابم دو ساعت صبح به خوابم اضافه می شه. دیشب ساعت 12:30 خوابیدم و 11:30 صبح بیدار شدم. یعنی هیچ جور حاضر نیستم از این خواب نازنین کم کنم. کسی راه چاره ای سراغ داره؟

3- دوباره دویدنم رو مرتب کردم. بعد از مسابقه نیمه ماراتن کمی شل شده بودم. از این هفته هر روز می دوم. نیم ساعت . بعدش هم 10 تا شنا. آخ که من چقدر از شنا کردن بدم می اومد. خیلی سخته. اما از وزنه بهتر جواب میده . یک جور ورزش اکسپرس برای وقتایی که سرت شلوغه.

4- امروز به رسم هر روزه سایت بالاترین را می چکیدم. دیدم بابا چه خبر است. دوستان بر بالایارها بد جور تازیده اند و اوضاع خراب است. گاهی اوقات خنده ام می گیرد از این همه شور و هیجان دنیای مجازی. یک جوری ماکت زندگی واقعی است ها. اعتصاب و اعتراض و منحرف شدن اعتراض از مسیر اولیه و دیکتاتوری و.. .

5- این روزها خیلی زود می گذرد خیلی زودتر از اینکه بتونم همش رو ببینم. یک عالمه کار و برنامه ریزی. ولی دوست ندارم بایستم. این روزها هیجان پیشرفت و جواب گرفتن از کارهایی که می کنم اجازه ایستادن نمی دهد. دوست دارم این روزها را. روزهایی که گذرشان را نمی فهمی و خسته تر ازآن هستی که ببینیشان. اما بعد از مدتی، بعد از گرفتن نتیجه با لذت بهشان فکر می کنی و ذره ذره مزه شان می کنی.

6- دیندار شرافتمند، بی دین شرافتمند ، بی دین بی شرف ،با دین با شرف ، یا شرافتمند دیندار، شرافتمند بی دین، بی شرف دیندار، بی شرف بی دین. اصلا این تقسیم بندیها را نمی فهمم. راستش را بخواهید برای من کسی که نماز و روزه اش قضا نمی شود با کسی که هر روز ورزش می کند هر دو قابل تحسین هستند از این نظر که به یک نظم و برنامه ای پایبندند دقیقا در همان حد نه بیشتر . یعنی اصلا کاری ندارم به تاثیر این چیزها به خوبی و بدی و اینها . اینقدر مثال نقض برای تقسیم بندیهای بالا دیده ام که قبول کنم هیچ کدام از تقسیم بندیهای بالا معنی نمی دهد . پست قبلی هم ، بیشتر منظورم تاثیر این قراردادها به رفتار آدمها بود و اینکه چه طور کارهایی که ماهیتا فرقی نمی کنند ولی یک سیستم می تواند دو تا عکس العمل مختلف در یک آدم ایجاد کند بدون اینکه فرد اصلا احساس تناقض بکند. آدمهای زیادی دیده ام که خیلی در حرف آزاد اندیش هستند و در عمل از هر دینداری محافظه کار ترند و هر کس اندکی متفاوت از آنها عمل کند را ارزشگذاری می کنند و از آنطرف آدمهایی که اعتقادات زیادی دارند اما اینقدر آزاد اندیش هستند که به دیگران هم اجازه متفاوت بودن را بدهند بدون قضاوت و ارزشگذاری کارهایشان، و من خوشبختم به خاطر داشتن چنین دوستانی .

7- از بند 5 ریتم متن کمی عوض شده، خواستم درست کنم اما نمیشد. اولیها با لحن حرف زدن هستند و بقیه با لحن نوشتاری. دوست داشتم همش یک جا باشه . به بزرگواری خودتون ببخشید.

 

 

 

12 پاسخ to “روزمره”

  1. ميو Says:

    اون دينداري كه به ديگري اجازه ميده عقيده متفاوت داشته باشه، اصلا ديندار نيست. چون دين تو ذات خودش همچين چيزي رو قبول نميكنه. وقتي دين امر ميكنه كه اگه كسي كافره بايد كشته بشه، يه آدم ديندار نبايد عقيده مخالف رو تحمل كنه. دين چيزي غير از اين نيست. با كسايي كه تعبير روشنفكرانه از دين دارن مخالفم. چون دين اصولا با روشنفكري مخالفه. جمع اضداد امكان نداره.

  2. باران Says:

    ولی من به شخصه کسی که هر روز ورزش می کنه رو ترجیح میدم. در ضمن خوشحالم یکی پیدا شد که این روزها رو دوست داره. حالش رو ببر

  3. soboone Says:

    راجع به معتاد شدن اینترنتی و تست هایی برای امتحان آن نوشته ام

  4. ماهی Says:

    باران من هم مثل تو چون می تونم برم باهاش همراهی کنم:))
    میو جان حرفت را کمی تا قسمتی قبول دارم فکر کنم قبلا هم نوشتم را جع به روشنفکری و اینا.
    من بیشتر منظورم قضاوت آدما از روی دین داشتن یا نداشتن بود. منظورم معنی نداشتن اون تقسیم بندیها بود.
    حالا دیگه میزان دینداری و عقیده را نمی دونم والا.

  5. ميو Says:

    باشه🙂

  6. پگاه Says:

    استعارت خیلی ماه بود نه ماهییییی؟

  7. sin jim Says:

    hey man tunestam @ ro peida konam o comment bezaram.
    atfe be javabi ke tu bloge khodam behet dadam bazam merc.
    think about din o dindari ro ham forget kon vagarna kolli dar zendegi aghab miyofti😀

  8. زی زی Says:

    وقت کردی یه کمی عیش و نوش کن و بخواب!! خوب؟

  9. aghmajid Says:

    نکنه تو هم ماهیا خولی بگیری،نری آکواریوم بخریا! همین چند روز امانت کافیست. در مورد دین هم، اگر در کوزه مسلمانی یا کاسه مسیحیت، آبی نباشه، کاسه، کوزه خالی به هیچ دردی نمی خوره.

  10. soboone Says:

    به من هم سر بزنید و اگه دوست دارید تبادل لینک بکنیم

  11. مصطفی Says:

    فقط در مورد بند 6، من که فک میکنم آدم خیلی باید بیکار باشه که بخواد آدما رو دسته بندی کنه😉

  12. هري پاتر Says:

    ميبخشيم………….
    ولي دين چيز خوبيه!همين!

پاسخی بگذارید

