جیگر تا جیکها رو خام خام

یکی از برنامه های مورد علاقه من موسیقی ملل رادیو زمانه است. شهزاده سمرقندی با لهجه جذاب تاجیکی و معرفی یک خواننده در هر برنامه و پخش چند آهنگ.

این قسمت برنامه خیلی جالب است. راجع به رودکی خوانی «افضل شاه» است. این لهجه داشتن چه دارد که اینقدر جذاب است. هر وقت می بینم یک غیر فارسی زبان یک کلمه فارسی می گوید کلی ذوق می کنم. این ذوق کردنها را بین دوستانم هم می بینم. هر روز صبح که به هندی به دوستم سلام می کنم کلی سر ذوق می آید.

با این حساب انگلیسی زبانها باید خیلی خوشحال باشند. :)) (این را یک انسان از خود متشکر باید گفته باشد.)

پ.ن. یکی از لاین هایی متداول برای جلب توجه دخترها هم این است: » خانم چه لهجه قشنگی دارید .» یک چیزی توی مایه های » جیگرتو خام خام»

6 پاسخ to “جیگر تا جیکها رو خام خام”

  1. ساراs Says:

    خوب باید به استحضارتون برسونم که بنده معلم زبان فارسی به خارجیها (خارجی از نظر ایرانی ها) هستم و به طور مثال این ترم فارسی را به لهجه های چینی، امریکایی، انگلیسی، عربی، ژاپنی، مقدونیه ای و مولداویایی می شنوم. یکیشون ح را نمی تواند بگوید یکی خ یکی ر را با ل قاطی می کند و خلاصه اوضاعی است. اما آن حس از خود متشکر بودن به آدم خیلی دست می دهد. چون همه می خواهند به لهجه معلمشان نزدیک شوند اما واقعا من لهجه های خودشان را بیشتر دوست دارم.

  2. پگاه Says:

    لهجش باحال بود، خصوصا»لایق» را خیلی قشنگ میگه. یعنی ما واسه انگلیسها چطور صحبت میکنبم؟؟؟؟؟؟؟ البته ما ایرانیها لهجه را خوب تقلید میکنیم بویژه که شهرستانی هم باشیم . راستی مالوخولیات خوب شد؟

  3. ماهی Says:

    سلام سارا جان . دلم برات تنگ شده بود .کجا بودی؟
    واست میل میزنم حتما.
    پگاه جان راستش من نمی دونم مالیخولیا چی هست؟؟؟:)) هویجوری گفتم:)

  4. زی زی Says:

    تو هم لهجه ی مشهدی رو به اون دختر هندی یه یاد بده. مثلا بگو که «یره» در زبان مشهدی به آقایون خیلی خوش تیپ و مناسٌب گفته میشه. یه استاد مشهدی هم براش پیدا کن بعدش!
    راستی آبجی! جیگرت رو خام خام!!

  5. هري پاتر Says:

    تازه ذوقش چندبرابر ميشه وقتي ميبيني ملت تو همين كشور هستن ولي نميتونن فارسي درست و حسابي حرف بزنن(مثال:همين خواهران و برادران ترك زبان خودمون)……..
    نافشون رو با گ(گاف) بريدن انگاري……!

  6. ميو Says:

    اصلا تاجيكها صاحب زبان فارسي اند خيلي بيشتر از اينكه ما باشيم. به همين دليل به خودت نناز كه يه خارجي داره فارسي حرف ميزنه. يه تاجيك داره زبون خودشو حرف ميزنه. كه اون زبون فارسيه. ما ايرانيها بايد بريم غاز بچرونيم.

پاسخی بگذارید

