عصبانیت

توی آرشیو منتشر نشده های وبلاگم لیست بلند بالاییه از زمانهایی که یک چیزی یا بیشتر مواقع آدمی عصبانیم کرده ، حالم رو گرفته و من هم آتیشی یک چیزی نوشتم معمولا هم یک جورکلی گوییهای مسخره هستند . اما توی این دوره وبلاگ نویسی چیزی که یاد گرفتم اینه که بنویسم هر چی عصبانیم کرد، منتشر نکنم ، یک هفته دیگه بیام بخونمش، ببینم چقدر درسته. آیا واقعا انگیزه نوشتن اون متن فقط عصبانیت از یک شخص خاص بوده یا نه، حرفیه که من درحالت غیر بر افروخته هم قبول دارمش. در خیلی از مواقع حتی برداشت من از چیزی که عصبانیم کرده اشتباه بوده، و من بر اساس یک فرض اشتباه، نظریه پردازی کردم. اگر من عصبانیم از دست استاد هندیم بعد بیام بنویسم «هندیها اینجوریند یا اونجوری «، خواننده ای که نمیدونه انگیزه نوشتن اون متن فقط یک یا چند نفر بوده به اشتباه می افته. من همیشه فکر می کنم می شه هر چیزی نوشت اما تا وقتی که حد اعتبار حرفمون رو بدونیم و یا اعلام کنیم تا خواننده بدونه تا چه حد میتونه روی این نوشته حساب کنه. در مثال بالا اگر به جای «هندیها اینجوریند » بنویسم «استاد هندی من … » نوشته من صداقت و در نتیجه اعتبار بیشتری پیدا می کنه. اضافه کردن کلمات قشنگ و کلی به اعتبار نوشته ما اضافه نمی کنه . چیزی که در مورد نوشتن دوست دارم این مکثیه که در انجامش می کنیم که بهمون اجازه میده فکر کنیم و بنویسیم.

یک چیزی دیگه ای که می خواستم بگم رو  انار خیلی خوب گفته. پست انار به نظر من بهترین نمونه از یک نوشته با اعتبار در یک زمینه خاصه. عنوانش هم خیلی به جا «یک حرف عمومی برای یه روز خاص» انتخاب شده. خواننده ای که می خونه. می دونه که انگیزه نوشتن متن یک اتفاق خاص بوده اما با نوشته همذات پنداری می کنه چون نتیجه ای عمومی گرفته نشده. یک مکالمه کاملا درسته که خواننده رو در موضع دفاعی نمی بره. تک تک جملات در حالیکه میتونند تعمیم داده بشند اما انار این کار رو نکرده گذاشته که خواننده خودش تصمیم بگیره میخواد تعمیمشون بده یا نه.

8 پاسخ to “عصبانیت”

  1. حميد Says:

    Vagti ye aadame falajo mibini baraye salamtiye khodet doaa kon

    vaghti khode falaje miyad jolot va az bad bakhti hash mige va to ham delet barash misoze va migi : kheyli ghose nakhor…oon falaj ba bayane badbakhti hash to ro be orgasm miresone….
    ine majaraye maa va shoma

  2. ماهی Says:

    حمید من منظورت رو نفهمیدم . یعنی چی ما و شما؟؟ انگار عصبانی هستی ولی نمی فهمم چرا؟

  3. زی زی Says:

    ماهی در مورد اون کامنت (عاشقانه ها) یه چیزی هست بخونش.

  4. باران Says:

    لینکها را می خوانیم جیگر.

  5. ميو Says:

    باهات موافقم. همين بي فكري من باعث شد كه توي چند هفته اخير دوتا پستمو پاك كنم. چون در اوج عصبانيت نوشتمشون و كلي فحش نثار دو تا آدم كردم كه حالا يكي شونو خيلي دوست دارم و اصلا مشكلي باهاش كه ندارم هيچ كلي با هم خوب كار ميكنيم. اون يكي هم با اينكه شايد به همون عوضي ي كه نوشتم بود ولي در اون مورد يه كم تقصير من بود. آدم وقتي عصبانيه هيچ چيو نميبينه. حكم كلي كه هيچ همون آدم رو هم نبايد كل شخصيتشو برد زير سوال. من زود اين كارو ميكنم.

  6. پگاه Says:

    بازی نمیای ماهی؟

  7. sin jim Says:

    salam arz mishavad khanume doctor.

  8. باران Says:

    آپ نکردی یا من هرچی refresh می کنم بی فایده است. به سیستمم مشکوک شدم.

پاسخی بگذارید

