امید

تمام قد می ایستم به احترام مردمی که تغییر می کنند برای بهتر شدن. مردمی که منافعشان را می فهمند و با سر سختی  نمی چسبند به غرور  و حماقت گذشته شان. بهترین را انتخاب میکنند.  شاید  این آمریکایی است که نمی شناسم. آمریکایی که میتواند نهایت  دنیاخواهی و زندگی بهتر را با بهتر شدن  ترکیب کند. آمریکایی که می تواند بهترین نوع منفعت طلبی را نشان دهد.

باراک اوباما یک آمریکایی تمام عیار است که می گوید:» فکر نکنید که قدرت جهانی ما به خاطر سلاح یا ثروتمان است. قدرت ما به خاطر برتری ایدئولوژی و آرمانهایمان است.قدرت واقعی ما  آزادی خواهی و دموکراسی و امید تسلیم ناپذیرمان است» نهایت ساده دلی است اگر فکر کنم قرار است که همه مشکلات یک شبه حل شود . یا حتی مشکلات  زیادی حل شده است. اما به قول «دانا برزیل»  برده هایی که پله های کاخ سفید را می ساختند در  رویاهایشان هم تصور نمی کردند که یکی از آنها روزی از آن پله ها بالا می رود. شما به این رویا واقعیت بخشیدید. این را می توانستم در چشمهای گریان آدمهای زیادی ببینم. مسن ترهایی که نژاد پرستی را لمس کرده اند، و بهتر شدن فرزندانشان را به چشم می دیدند. ما بهتر می شویم. اگر بخواهیم و امید داشته باشیم.

امید،امید و امید .ذخیره امید من دیشب به بینهایت رسید.

13 پاسخ to “امید”

  1. hazaar Says:

    به نظر من به ظاهر ماجرا نباید دلخوش بود. اگر قرار بر این باشد که هفت جد احمدی نژاد هم تصور نمی کردند که از روستایشان یکی رئیس جمهور ایران شود! به انتخاب مردم بویژه مردم امریکا هم اعتباری نیست. هم اینها به بوش رأی دادند و هم اینها 8 سال دیگه کل ماجرای جنگ و کشتار رو فراموش میکنند و به یکی مثل همون رأی خواهند داد.
    اینکه «باراک اوباما» خودش سیاه است یا اندیشه خاصی دارد تا حدی مهم است اما باید دید «جریانی که از او حمایت می کند و از پیروزی او نفع می برد هم تا این اندازه شریف هست یا نه!»
    به هر حال قبول داریم همه که این حزب است که فردی را به میدان انتخابات میفرستد و قطعاً باراک اوباما قرار است حافظ منافع حزب باشد نه لزوماً مبارزه با نژادپرستی و یا اهداف شیک دیگه!. نژادپرستی تمام شده قبول اما آیا پول پرستی و وحشیگری هم به اتمام رسیده است؟؟!

  2. Ashtar Says:

    هزار:
    شریف فقط کاسترو و چاوز و احمدی نژادند وگرنه اون 54 درصدی که به اوباما رای دادن همه بی شرفن!
    بالاخره باید با خودتون کنار بیاین که تحزب خوبه یا نه فقط حزب الله یا حزب کمونیست داشته باشیم

  3. mahi Says:

    هزار معلومه شما ضد امپریالیست آمریکا هستیدو باطن گرا .
    اگر به ابن جمله واقعا ا اعتقاد داشته باشی که خیلی خطرناک میشه. به انتخاب مردم به ویژه مردم امریکا اعتبار نیست؟؟؟ این یعنی چی؟
    معلوم است که کی نفع میبرد از انتخاب باراک اوباما. مردم آمریکا. دقیقا امریکاییها.این آمریکاییها شامل مردم عادی، سرمایه دارهای وال استریت و هنرپیشه های هالیوود و … میشه.نشونه اش که احترامشون بین بقیه کشورها خیلی سریع داره بر میگرده.
    نمیتونی منکر این بشی که امریکا رو به جلو هست حتی در زمینه ارزشهای انسانی. و اینه که خیلی لج ملت ارزشگرا رو در میاره. ارزشگراهای ایرانی(سیاستمدار ها منظورمه بیشتر) که ضعفشون باعث فرومایگی شون شده.

    در ضمن خیلی مهمه که یادمون باشه که اوباما به خاطر سیاه بودنش انتخاب نشد. اوباما علیرغم سیاه بودنش انتخاب شد . اینه که جای خوش حالی داره .

  4. hazaar Says:

    اشتر جان من طرفدار حزب الله و یا کمونیسم نیستم. حزب و مذهب به یک اندازه تهوع اور هستند.
    در اینکه مردم امریکا فرق «گه» رو از غیر «گه» تشخیص میدن شکی نیست و به همین دلیل اوباما رأی میاره و من هم از اینکه مک کین انتخاب نشد شاد شدم. جای خوشحالی هم داشت که یک رنگین پوست تونست تا بالاترین مقام امریکا رشد کنه. اما به نظر من این قضیه ربط چندانی به رشد شعور مردم نداره. 8 سال دیگه همین ها بازم میرن به یکی مثل بوش رأی میدن.

    در زمان بوش 2004 نژادپرستی بیشتر بود یا در زمان مک کینلی 1900؟ در کدوم زمان امریکا بیشتر باعث کشته شدن انسانها شد؟؟ فقط حرفهای شیک زدن مهم نیست.

  5. mahi Says:

    «ربط چندانی به رشد شعور مردم نداشت.» باهات مخالفم. به نظرم شعورشون رشد کرده. خیلی بیشتر از ما و جامعه ایرانی. شما مک کین را گه و اوباما رو غیر گه فرض کردید اینجا. مقایسه جالبی بود. خیلی ساده سازی کردی . مک کین تمام خصوصیات یک وطن پرست آمریکایی رو داشت. انتخاب اینقدر که شما میگی واضح و ساده نبوده دیگه بابا.

  6. کمانگیر Says:

    🙂

  7. Ashtar Says:

    هزار جان:
    از نظر من حزب تهوع آور نیست اما مذهب هست. حزب در جوامع چندحزبی مجرای دموکراسی است. ولی نقش اجتماعی مذهب ضد دموکراسی و ارتجاعی است.

    پرسیدی:
    در زمان بوش 2004 نژادپرستی بیشتر بود یا در زمان مک کینلی 1900؟

    جواب خیلی ساده س: در زمان مک کینلی 1900. چون اون موقع سیاه ها حق رای نداشتن الان دارن

    مساله ی اصلی اینه که شما نه طرفدار آمریکایین نه چپین نه حزب الهی هستین. فقط معتقدین مردم بی شعورن و همه فریب خوردن فقط یه عده ی معدودی مثل شما فریب نخوردن که من نمی دونم این شانسیه یا ناشی از فوق بشری بودن شماس.

    من از این توانایی تو در پیش بینی انتخاب یک گه در 8 سال بعد متعجبم. 8 سال پیش هم می تونستی پیش بینی کنی که یه «غیر گه» 8 سال دیگه انتخاب میشه؟

    متوجه هستی که نظراتت در مورد مردم آمریکا خیلی نژاد پرستانه س؟ این اعتقاد عمیق به بی شعوری آمریکایی ها رو از کجا اوردی؟ این همه آدم کاردرست و تحصیلکرده مخصوصن با معیارهای چپگرایانه که از اوباما حمایت کردن بی شعورن؟ فقط ما ایرانی ها که اصلن نژادپرست و وحشی نیستیم با شعوریم؟

  8. hazaar Says:

    من از اینکه اوباما رأی آورده خیلی شاد هستم شخصاً و از اینکه افراد کاردرست هم طرفدار اوباما بودند واقعاً خوشحال شدم. حرف من چیز دیگه ایه. ماهی جریان انتخاب ایشان رو به «فهمیدن و حماقت نکردن مردم امریکا» نسبت میده و من با این مخالفم.
    در زمان انتخابات خاتمی مردم ایران خیلی فهمیده بودند که به خاتمی رأی دادند؟ زمان احمدی نژاد چطور؟ نکنه شما هم معتقدید زمان احمدی نژاد تقلب شد!! اگر اینجوریه که متأسفم چون خود من می دیدم که دوستان دانشگاه شریف که قشر باهوش جامعه بودند و از قضا بسیجی و امثالهم هم نبودند تشریف بردند رأی دادند به این آقا! روستاها همه رأی دادند…
    درست همون ملتی که به خاتمی رأی دادند اومدند به احمدی نژاد رأی دادند! الان هم همونایی که به بوش رأی دادند (اونهم دوبار) به اوباما رأی دادند… شکمشون سیر بشه شاید اصلاً رأی ندن و ممکنه به هر موجود دو پای دیگه ای رأی بدن!!
    من نه با دموکراسی جنگ دارم نه با اوباما. از قضا خیلی حال کردم که این آقاهه شد رئیس جمهور که تازه بسکتبال هم بلده! اما من فکر نمی کنم انتخاب اوباما لزوماً به معنای رشد و تعالی انسانهای ساکن امریکا باشه.

  9. Ashtar Says:

    هزار جان:

    مقایسه ی انتخابات ایران با آمریکا قیاس مع الفارقه
    1- تو انتخابات آمریکا کاندیداها 2 سال تمام مبارزه میکنن تمام زیر و بالاشون درمیاد کافیه کوچکترین سوتیی یه جا داده باشن که رقیباشون ازش استفاده کنند.

    2- تایید صلاحیت نداریم تو امریکا

    3- انقدر فرقا زیاده که حوصله ندارم بنویسم

    فقط معتقدم جمهوری اسلامی و اصلاح طلب های دینی چنان بلایی بر سر مفاهیم دموکراسی در ایران اوردن که اکثر ایرانیا عمیقن به این مفاهیم بدبین شدن و اصلن نمی تونن باور کنن که انتخابات آزاد واقعن در خیلی جاهای دنیا داره برگزار میشه

    چرا میگی به معنی رشدشون نیست؟ اگه یکی بدتر از بوش رو انتخاب میکردن به معنای پسرفتشون بود؟ اینکه یه سیاه رییس جمهور کشوری شده که توش سیاه ها سوزونده میشدن پیشرفت و تعالی نیست؟ رشد یعنی چی پس؟

  10. mahi Says:

    هزار من نمی دونم چرا آمریکا رو با ایران مقایسه میکنی. اصلا قابل مقایسه نیست. تاریخ ما یک قدم به جلو و ده قدم به عقبه. چرا فکر کردی اتفاقی که تو ایران می افته آمریکا هم می افته.
    بقیه اش هم علی گفته. بعدا حرف می زنیم.

  11. amir hossein Says:

    من خودم قبلا زیاد دید خوبی نسبت به انتخابات آمریکا نداشتم. ولی امسال خودم در جریان مستقیم بودم نه که فقط از رسانه سانسور چی و انتخاب کننده گوش بدم. به نظر من این پیروزی یک شاهکار بود البته به آرمان خق می دهم شاید اوباما هم 100% کامل نباشد و حتما هم نیست و یک عده سرمایه دار پشت سرش هستند.
    ولی آرمان دقت کرده ای که ما ایرانی ها ایرادات را خوب می بینیم ولی هیچ راه حلی برای جایگزینی نداریم. تو چه روشی را پیشنهاد می کنی؟ آیا روشی داری؟ این روند چطور باید اصلاح شود؟
    در دهه 60 آدم روی ماه پا گذاشت. در آن زمان کامپوترها قدرت الان را نداشتند و سیستم های اندازه گیری و محاسباتی دارای خطای بالایی بودند (نسبت به الان) ولی دلیل نمی شود یک سیستمی که خطا دارد کار نکند. پس بگذار کار کند تا تو یک جایگزین بهتری برای آن پیدا کنی.

  12. mahi Says:

    Amir hossein I love your practical point of view. That is the spirit of people who improves something in society:).

پاسخی بگذارید

