نوشته نقطه دار

* از اون روزهای خوب قبل از مسافرته. کرکره کارهای روزانه رو تا ته نکشیدم پایین اما همه چیز در حالت خوشحالانه ای برگزار میشه. وسط کار پیاده روی های اکتشافی نیم ساعته می رم یا همین الان هوس آیس کپ کردم که با اجازه تون بعد از این نوشته می رم می گیرم.

1-یک سفر نصف کاری نیمه تفریحی می رم. کتاب مادام دالوی ویریجینیا ولف برنده عصرهای هفته کاری شد. خودش هم می دونه که یک جمله اش کافی بود که من سیمین طلایی همراهی در کشف همیلتون رو بهش بدم . جمله اش هم این بود » قرنهاست که زنان شبیه آیینه بزرگی بوده اند که این امکان را برای مردان فراهم اورده اند تا خود را دو برابر بزرگتر از انچه که هستند ببینند.»

2-این نوشته رو برچسب زدم جامعه. ناخود آگاه نوشته های شخصی من برچسب جامعه هم روش می خوره. فکر کنم این از احساس خود جامعه پنداری من ناشی میشه. این عبارت خود جامعه بینی هم خودم جایگزین خود بزرگ بینی کردم. این سرگرمیهای زبانی من فکر کنم خودم رو از همه بیشتر سرگرم می کنه. همیشه یک حال خوبی بهم دست میده وقتی پیجشی میدم به یک کلمه یا یک عبارت.

3- النور واکتیل یکی از شخصیتهای دوست داشتننی منه. داستان آشنایی من باهاش از پادکست های «Writers and Company» شروع شد حدود سه چهار سال پیش . پادکستها مصاحبه النور با نویسنده های مختلفه. بعد از یک مدت در یک لحظه «ٌwaite a minute » متوجه شدم که این خانم خودش عجب آدم با حالیه. همیشه سوال خوب می پرسه. همیشه میدونه چه جوری نویسنده رو در گیر کنه. فکر کنم کسی که بتونه اینقدر قشنگ افکار و داستان نویسنده رو یکی یکی بکشه بیرون و درگیر مصاحبه کنه خودش خیلی اهل فکره. به همه اینها اضافه کنید که همیشه در برخوردهای آنلاین و لحظه ای که نویسنده مثلا یک جک میگه یا یک نکته جالب و النور خیلی همراهه و عکس العملهایش نشونه باهوش بودنش و اوریجینال بودنش میده. خلاصه همه حرفها سر این بود که این خانم خیلی اوریجینال و باهوش هست و خوب گوش میده. الان من به پادکست ها ی»Writers and Company گوش میدم بیشتر برای اینکه النور رو بشنوم تا اونی که مصاحبه میکنه. برام این پدیده تبدیل گزارشگر به ستاره جالب بود که خواستم خدمتتون عرض کنم.

4- در ادامه 3 اخیرا به مصاحبه النور با مالکم گلد ول گوش میدادم. مصاحبه اش در سالگرد استقلال نیجریه است. هنوز هم شدیدا هیجان زده ام از کشف این عشق جدید. آدمی با پیجیده ترین منطق که من تا به حال روبرو شدم (twisted logic ) البته این عبارت اوریجینال نیست و النور بهش نسبت داد که من باهاش شدیدا موافقم. خلاصه مصاحبه ای که من گوش دادم خیلی از مسایل دشوار اخلاقی رو مطرح میکرد. مصاحبه را باید گوش کرد و لذت برد اما برای معرفی یکی از مسایل که مطرح کرد این بود که مالکم دو رگه است و این به خاطر این بوده که مادر بزرگش یک برده خوشگل بوده و معشوقه یک مرد سفید پوست بوده و این باعث شده که خانواده مالکم از مزایای نسبی خانواده سفید پوست در نیجریه برخوردار باشند. مالکم اشاره میکنه که اگر خوب دقت کنید به تاریخ اون زمان و فضای برده داری ، زن برده سیاه پوست، مادربزرگ زیبا، معشوقه نبوده بلکه به احتمال خیلی زیاد مورد تجاوز یک سفید پوست قرار گرفته و اینجاست که مسئله بغرنج اخلاقی اتفاق می افته و اون اینکه که خانواده مالکم راحتی نسبی خودشون رو در جامعه مدیون تجاوز بودند. این یک نمونه از مسایلی است که مالکم بهش اشاره می کنه . خلاصه اینکه آدم بسیار باحالیه و من پادکستش رو دو بار گوش دادم و هی کائنات رو شکر میکنم از وجود چنین موجودی .

5- در ادامه 3و 4 ،کشف آدمهای جالب شدیدا من رو ذوق زده میکنه .

6- در ادامه 1 این جمله مادام دالوی رو من یک جور دیگه همیشه بهش فکر کردم و یکی از مسایل بغرنج عشقی بوده برای من. و اینکه توی نگاه عاشق همه چیز معشوق خوبه. نمی تونی به عاشق بگی که خوب درستش میکردی، تربیتش می کردی . آخه این چه منطقیه . من نمیفهمش . وقتی یکی رو دوست داری دوست داریش دیگه . گاهی دلت چیزهایی که میخواد رو میگی اما یقه معشوق رو که نمیشه گرفت و ازش خواست اما انگار این دوست داشتن بی قید و شرط یک خطر داره و اون اینه که معشوق رو از هر گونه مسئولیتی رها میکنه. بعد از یک مدت معشوق بند و بساطش رو پهن میکنه . من فکر میکنم این معشوقه که در طول زمان عوض می شه لوس میشه. یکی نیست بگه بابا معشوق خودت رو لوس نکن دیگه.( کاملا واضحه که بنده حوصله بیشتر از این کش دادن بحث عشق و عاشقی رو ندارم)

7- من برم آیس کپ بگیرم. شما هم وقت داشتید این بیگل فرنچ تست تیم هورتون رو یک امتحانی بکنید خوشمزه است.(البته شمایی که کانادا نشین هستید)

2 پاسخ to “نوشته نقطه دار”

  1. پگاه Says:

    بله بله من امتحان کردم خوشمزه است

  2. از مکان | سرما Says:

    […] گلد ول( اینجا ازش گفتم) یک نظریه ضربه( tipping point )داره. درواقع نقطه ای که […]

پاسخی بگذارید

