زندگی دو گانه سگ

قیافه اش شبیه توله سگهای مظلوم است. با وجود اینکه چهار سال و نیم سن دارد.معادل سن آدمیزادی اش می شود سی و هفت سال. اما صورت کوچک و چشمهای براقش که مثل دکمه های سیاه بین موهای سفید صورتش می درخشند همه را به اشتباه می اندازد. هر کسی می بیند می گوید عجب توله سگ قشنگ و نازی. گاهی اوقات که حوصله تصحیح کردن آدمها را دارم میگویم. البته این یک سگ کاملا بزرگسال است سنش کم کم دارد از من هم بیشتر می شود. اما بیشتر اوقات لبخند می زنم و چیزی نمی گویم. انرژی بیش از حدش و اینکه دیوانه وار میدود هم مزید بر علت است و حکایت از سرخوشی کودکانه میدهد. دیروز از کالج ایمیل گرفتم که ما دلمان برای لیبر تنگ شده است میتوانی امسال هم بیاوریش سر کلاس سگها. در این چند ساله تبدیل شده به ستاره کلاس سگهااز بس مشتاق است به شناختن و بازی کردن با همه سگها.
با خودم فکر میکنم اگر همینطور ادامه دهد تا چهار سال دیگر که سگ پیری می شود رسما یک پیرمرد شیرین عقل است که هی بالا و پایین می پرد و خبری از سنش ندارد. بیشتر اوقات که روی مبل نشسته می پرد و کنارم می نشیند و اگر بهش نگاه کنم سریع بلند می شود و میخزد کنارم. برای این کار اول بلند میشود کمی خودش را می تکاند و بعد باسنش را به طرف من می کند و سعی می کند تا حد ممکن بچسباند به پایم بعد هم خودش را ولو می کند رو مبل. در این حال بیشترین سطح تماس را با بدنم دارد . گاهی سرش را میگذارد روی زانویم. اگر کمی نوازشش کنم و توقف کنم گردنش را کش میدهد و بالا میآورد و با سری کج از بالای ابروهایش من را نگاه می کند که ادامه بدهم نوازش کردنش را. الان هم همین کار را کرد در این حالت بوی گندی از خودش در آورد که شدیدا من را عصبانی کرد. پرتش کردم گوشه دیگر مبل. یک سگ بد بوی تمام عیار. چهار سال دیگر می شود یک سگ پیر شیرین عقل بو گندو با چشمهای درخشان که همه فکر می کنند یک توله قشنگ و ناز است.

پاسخی بگذارید

